ABB’nin yeni reklam panosu tartışma yarattı
Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin (ABB) Kızılay Güvenpark’ta kurmaya başladığı reklam panosu, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) tarafından şikayet edildi. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, panonun izinsiz olduğunu tespit ederek belediyeyi uyardı.
“SİT ALANI KORUMA ALTINDA”
TMMOB Ankara Şubesi, Güvenpark’ın 1. Derece Doğal Sit Alanı kapsamında olduğunu hatırlatarak, 11 Aralık’ta Bakanlığa şikayette bulundu. Şikayette, reklam panosunun anıt heykelin koruma alanı içerisinde inşa edildiği ve onaylı kentsel tasarım projelerinde yer almadığı belirtildi.
“İZİNSİZ VE KALDIRILMALI”
Şikayet sonrası Güvenpark’ta inceleme yapan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yetkilileri, 13 Aralık’ta ABB’ye uygulamanın izinsiz olduğunu bildirerek çalışmanın durdurulmasını istedi. Ancak 17 Aralık’ta yapılan denetimde dijital ekranların montajının sürdüğü ve elektrik tesisatının çekildiği tespit edildi.
Eğer reklam panosu kaldırılmazsa, konu yargıya taşınacak. Ankara Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nun değerlendirmesinin ardından Ankara Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu toplanacak. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden konuya ilişkin henüz bir açıklama yapılmadı.