14 Haziran 2026, 00:09:38
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 21°C
Hafif Yağmurlu
İstanbul
21°C
Hafif Yağmurlu
Paz 25°C
Pts 28°C
Sal 29°C
Çar 28°C

Kamu işçisine zamda ikinci teklif bu hafta sunulacak

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, yaklaşık 600 bin kamu işçisini ilgilendiren toplu sözleşme görüşmeleri kapsamında ikinci zam teklifinin bu hafta TÜHİS aracılığıyla sendikalara iletileceğini açıkladı.

Kamu işçisine zamda ikinci teklif bu hafta sunulacak
24 Haziran 2025 19:07
A+
A-

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, yaklaşık 600 bin kamu işçisini ilgilendiren toplu sözleşme görüşmeleri kapsamında ikinci zam teklifinin bu hafta TÜHİS aracılığıyla sendikalara iletileceğini açıkladı.

BAKAN IŞIKHAN: SÜREÇ YOLUNDA DEVAM EDİYOR

Türkiye Kamu-Sen’in 33. kuruluş yıl dönümü programında konuşan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, kamu işçilerine yönelik toplu iş sözleşmesi süreci hakkında bilgi verdi. Işıkhan, “600 bin kamu işçimizin toplu sözleşme süreci önceki yıllarda olduğu gibi yolunda devam etmektedir. Geçtiğimiz hafta ilk teklifimizi TÜHİS aracılığıyla TÜRK-İŞ ve HAK-İŞ’e ilettik. Bu hafta içerisinde de ikinci teklifimizi yine TÜHİS aracılığıyla işçi sendikalarımıza sunacağız” ifadelerini kullandı.

SENDİKALAŞMA ORANI YÜZDE 75’E ULAŞTI

Bakan Işıkhan, konuşmasında kamu personel yönetimi alanında sendikaların önemli bir paydaş olduğunu vurguladı. 2002 yılında yüzde 47 olan sendikalaşma oranının 2024 itibarıyla yüzde 75’e yükseldiğini belirtti. Aynı dönemde sendikalı kamu personeli sayısının 650 binden 2,3 milyona çıktığını söyledi.

MEMUR MAAŞI 43 BİN TL’YE YÜKSELDİ

Kamu görevlilerinin maaşlarında yıllar içinde önemli artışlar sağlandığını belirten Işıkhan, “Göreve geldiğimizde 392 lira olan en düşük devlet memuru aylığını 2025 yılı itibarıyla 43 bin 726 liraya çıkardık” dedi. Ayrıca, memur, işçi, emekli ve öğrencilere yönelik birçok sosyal destek uygulamasının hayata geçirildiğini kaydetti.

TOPLU SÖZLEŞME HAKKI VE EK GÖSTERGE DÜZENLEMELERİ HATIRLATILDI

Işıkhan, kamu çalışanlarına yönelik yapılan reformlar arasında toplu sözleşme hakkının tanınması, emeklilik ikramiyelerinde artış, sağlık ve eğitim alanındaki çalışanlara yönelik ek ödeme düzenlemeleri, sözleşmeli personele kadro verilmesi gibi birçok gelişmeyi hatırlattı. Ayrıca 5 milyon 300 bin kamu görevlisini kapsayan ek gösterge reformunun hayata geçirildiğini aktardı.

AĞUSTOS’TA MEMUR TOPLU SÖZLEŞME SÜRECİ BAŞLAYACAK

Program sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Bakan Işıkhan, memurlar için toplu sözleşme sürecinin ağustos ayında başlayacağını bildirdi. “Sayın Cumhurbaşkanımızın da ifade ettiği gibi, hiçbir zaman memurumuzu enflasyona ezdirmeyeceğiz. Kamu işçilerimizle mutabakat sağladıktan sonra memurlarımızla ilgili süreci de masada tamamlamayı arzu ediyoruz” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.