12 Haziran 2026, 23:19:30
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 27°C
Az Bulutlu
İstanbul
27°C
Az Bulutlu
Cts 20°C
Paz 25°C
Pts 27°C
Sal 30°C

Tıbbiyeliler Sendikası Genel Başkanı Ziya Aygün: “Performansa değil, hekimlik değerine ödeme yapılmalı” 

Tıbbiyeliler Sendikası Genel Başkanı Dr. Ziya Aygün, hekim maaşları ve performansa dayalı ödeme sistemiyle ilgili dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu.

Tıbbiyeliler Sendikası Genel Başkanı Ziya Aygün: “Performansa değil, hekimlik değerine ödeme yapılmalı” 
13 Haziran 2025 12:51
A+
A-

Tıbbiyeliler Sendikası Genel Başkanı Dr. Ziya Aygün, hekim maaşları ve performansa dayalı ödeme sistemiyle ilgili dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. Aygün, mevcut uygulamanın yalnızca ekonomik değil, aynı zamanda sosyal açıdan da hekimlik mesleğine zarar verdiğini söyledi. 

Bir ülkede hekim maaşı sadece bir ücret kalemi değildir” diyen Aygün, “Bu gelir düzeyi, sağlık sistemine, tıbbi eğitime ve bilimsel üretime verilen değerin somut bir göstergesidir” ifadelerini kullandı. 

Aygün, hekimlerin parçalı, öngörülemez ve performansa dayalı bir gelir rejimine mahkûm edildiğine dikkat çekerek, bu sistemin doktorları sürekli kendilerini ispat etmeye zorladığını vurguladı: 
Bordrosunu kamuoyuna sunmak zorunda kalan, maaşını hak ettiğini ispat etmeye çalışan bir meslek grubu yaratıldı. Oysa başka hiçbir meslek grubuna bu şekilde yaklaşılmaz. Bu, yalnızca ekonomik değil; aynı zamanda derin bir sosyal itibarsızlaştırmadır.” 

“HİZMET SAYISI DEĞİL, HEKİMLİK DEĞERİ ESAS ALINMALI” 

Performansa dayalı ödeme sisteminin hekimliği “nitelikten uzaklaştırıp nicelik üzerinden değerlendiren yanlış bir model” olduğunu ifade eden Aygün, bu yaklaşımın hem hasta güvenliğini riske attığını hem de hekimlik mesleğinin saygınlığını zedelediğini belirtti. 

Ne kadar çok hasta, o kadar çok gelir anlayışı; tanı kalitesini düşürür, hastaya ayrılan süreyi azaltır. Bu sistem, hekimi yalnızca bir üretim aracına dönüştürüyor. Oysa hekim emeği ve bilgisi, sadece hizmet sayısıyla değil; taşıdığı mesleki sorumluluk ve bilimsel donanımla değerlendirilmelidir.” 

“HEKİMLİK BU ÜLKENİN VİCDANIDIR” 

Dr. Aygün, hekim maaşlarının kamuoyunda sürekli gündeme getirilmesinin toplumsal sağlık vizyonunu da olumsuz etkilediğine dikkat çekti. 

Hekim geliri, bir ‘sosyal linç’ ya da ‘maaş polemiği’ konusu değildir. Bu toplumun bilimsel düzeyini, sağlıkta gelecek hedefini temsil eder. Bu değerin her gün yeniden ispat edilmesi, mesleğe karşı işlenen büyük bir haksızlıktır.” 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.