TÜHİS’ten Kamu İşçilerine Dört Dönemlik Zam Teklifi
600 bine yakın kamu işçisini ilgilendiren 2025 yılı Kamu Toplu İş Sözleşmeleri Çerçeve Protokolü (KÇP) görüşmelerinde TÜHİS zam teklifini açıkladı. İlk altı ay için yüzde 24, ikinci altı ay için yüzde 11, üçüncü altı ay için yüzde 10 ve dördüncü altı ay için yüzde 6 oranında zam önerildi.
Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan yaklaşık 600 bin işçiyi kapsayan 2025 yılı Kamu Toplu İş Sözleşmeleri Çerçeve Protokolü (KÇP) görüşmeleri sürüyor. Karayolları, demiryolları, elektrik üretim santralleri, bakanlıklar, üniversiteler ve hastanelerin de aralarında bulunduğu birçok kurumda görev yapan kamu işçileri için yürütülen görüşmelerde yeni bir aşamaya gelindi.
Hükümeti temsilen masada bulunan Türkiye Ağır Sanayi ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenleri Sendikası (TÜHİS), işçi tarafına dört dönemlik zam teklifi sundu. Teklife göre;
- İlk altı ay için yüzde 24,
- İkinci altı ay için yüzde 11,
- Üçüncü altı ay için yüzde 10,
- Dördüncü altı ay için ise yüzde 6 oranında zam önerildi.
TÜHİS’in sunduğu teklifte, hedeflenen enflasyon dikkate alındı. Buna göre, söz konusu dönemlerde gerçekleşen enflasyon oranlarının teklif edilen zam oranlarını aşması durumunda, oluşan fark takip eden dönemin ücret artışına ilave edilecek.
Söz konusu rakamlar, önceki teklifler üzerinden yapılan artışları da içeriyor. Buna göre; yüzde 17 olarak sunulan birinci altı ay zam teklifi 7 puan artırılarak yüzde 24’e yükseltildi. İkinci altı ay için önerilen yüzde 10 zam oranı 1 puan artışla yüzde 11’e çıkarıldı. Üçüncü altı ay için yüzde 7 olan teklif 3 puanlık artışla yüzde 10’a, dördüncü altı ay için sunulan yüzde 5’lik teklif ise 1 puan artışla yüzde 6’ya yükseltildi.