Vedat Işıkhan: Kamuda sendikalaşma oranı yüzde 77’ye yükseldi
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, kamuda sendikalaşma oranının AK Parti hükümetleri döneminde yüzde 47’den yüzde 77 seviyesine çıktığını açıkladı.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, kamuda sendikalaşma oranının AK Parti hükümetleri döneminde yüzde 47’den yüzde 77 seviyesine çıktığını açıkladı.
KPDK TOPLANTISI YAPILDI
Kamu Personeli Danışma Kurulu (KPDK), Bakan Vedat Işıkhan başkanlığında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda toplandı. Toplantıda konuşan Işıkhan, 2002 yılında kamuda sendikalaşma oranının yüzde 47 olduğunu, AK Parti hükümetleri döneminde bu oranın yüzde 77’ye yükseldiğini belirtti.
SOSYAL HAKLARDA İYİLEŞTİRME
Işıkhan, 8. Dönem Toplu Sözleşme görüşmelerinde hayata geçirilen sosyal haklara değinerek, kamu personelinin özel hizmet tazminatı, ek ödeme ve ödeneklerinde artışlar yapıldığını ifade etti. Ayrıca engellilere yönelik kamu konutlarından yararlanmada ilave süre sağlandığını, kreş hizmetlerinde pozitif ayrımcılık uygulandığını ve yükseköğretim disiplin kurullarında sendika temsilcilerinin yer almasına imkân tanındığını söyledi.
2010 ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİNE VURGU
AK Parti’nin iktidara geldiği 2002’den bu yana kamu görevlileri sendikacılığında önemli değişiklikler yapıldığını vurgulayan Işıkhan, “Bunlardan en önemlisi kamu görevlilerinin mali ve sosyal haklarının toplu sözleşme ile belirlenebilmesine imkân sağlayan 2010 Anayasa değişikliğidir” dedi.
KAMU PERSONEL YÖNETİMİNDE REFORMLAR
Işıkhan, sözleşmeli personellerin kadroya geçirildiğini, memurların başörtüsü yasağının kaldırıldığını ve kamu personel yönetiminde birçok sorunun çözüme kavuşturulduğunu belirtti. “Anti demokratik uygulamalar son buldu, ayrımcılıkların önüne demokrasi kalkanıyla set çekildi” ifadelerini kullandı.
“VATANDAŞLARIMIZA ÇARE OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde sorun odaklı değil, sorun çözücü bir anlayışla hareket ettiklerini dile getiren Işıkhan, “Gelecekte de yine bugünkü gibi durmaksızın hizmet üretmeye, vatandaşlarımıza çare olmaya devam edeceğiz” diye konuştu.